Hoxe quero
achegarvos o caso deste instituto de Coslada, en Madrid, porque está facendo un
labor moi preto do que é para min o centro educativo ideal. Sen aparente
ideoloxía detrás de toda a transformación que foi promovendo, este instituto
público involucra a toda a comunidade educativa no que se está a facer desde o
centro. Esta é unha das condicións primordiais que penso que garante o éxito do
que se quere levar adiante.
Pero o que máis me
atrapa das súas accións transgresoras é que o que se aprende na aula, víveno
despois en directo saíndo ao patio ou polas tardes axudando nun hospital ou
nunha protectora de animais. O feito de abrirse ao mundo que está aí fóra fai
que o alumno madure antes, coñeza desde a escola a sociedade na que vai
traballar nuns anos, as problemáticas ás que se enfrontan as xeracións de hoxe
e de mañá; é un xeito de interrelacionar constantemente o que están aprendendo
nas aulas co que está pasando aí fóra, no concello no que viven ou no que
estudan. É transcendental, ou polo menos baixo a miña concepción do mundo, que
os rapaces non se limiten a vivir na burbulla da súa casa e do seu cole e que
os problemas máis grandes están nos países doutro continente. Non, así van
concienciándose desde ben novos que os problemas que impón a vida están aí ao
lado e non os vexo só a través das redes sociais ou da televisión.
Parece que,
efectivamente, este instituto está implicado durante todo o ano na educación en
valores e non só en días sinalados. Teñen ao persoal do concello e ás
asociacións da contorna do seu lado para vivir experiencias únicas, que
acudindo a clase todos os días non se viven. Este alumnado sabe o que é ter ao
día seguinte un exame, pero esa mesma tarde comprometeuse a pasear un dos cans
da protectora de animais de Coslada, polo que ese rapaz está indo máis aló de
estudar bioloxía.
E, para rematar, convénceme
a idea de que non rachen con todo, que non haxa materias e que se traballe todo
fóra da aula. Estes sistemas alternativos que ás veces que se nos presentan
como ideais, parécenme ideais, pero algo imposibles de executar polo momento
dada a estrutura do sistema educativo español. Por iso, o exemplo deste IES
Miguel Catalán, paréceme que mestura ben esas dúas partes: os contidos do
currículo coa educación en valores e en vivo. Só me queda entrar nas súas aulas
e pasar unha semana con eles para poder dar unha opinión máis certeira do que alí
fan.
A continuación deixo este enlace a un dos seus vídeos promocionais por se queredes coñecer máis detalles.
A continuación deixo este enlace a un dos seus vídeos promocionais por se queredes coñecer máis detalles.
Ningún comentario:
Publicar un comentario